Kansrijk Buurtonderwijs

Kansrijk en Buurtonderwijs hebben de handen ineengeslagen en werken samen met lokale buurtteams aan het realiseren van bijdetijds onderwijs.

Stichting Kindcentrum Kansrijk is opgericht in 2019 heeft in juni 2022 voor 4 Buurtscholen - in Meijel, Roermond, Venlo, en Venray - plus 3 Buurtcolleges - in Nederweert, Sittard en Venlo - initiatieven ingediend bij DUO.

Buurtonderwijs is een beweging die krachten bundelt van ouders en (onderwijs)professionals die op eigen kracht geen nieuwe school van de grond kunnen krijgen. De buurtteams werken aan het realiseren van hun eigen school en teamleden werken ook buurtoverstijgend samen aan onderwijs, processen en organisatie.

Het bestuur van Kansrijk wordt gevormd door Sara Nieuwenhuis - Peeters, Rutger Nieuwenhuis en Corné Lenders.

Buurtonderwijs is een beweging die in 2017 is aangeslingerd door Jos de Blok en Ard Leferink van Buurtzorg. Marij Dings, Odilia Rens en Monique Bueving zijn buurtgenoten van het eerste uur die nog steeds doorzetten, Bert Schroën heeft zich in 2020 aangesloten.